0
Posted 05/04/2015 by Basior in
 
 

Interakcja


Jeden z ważniejszych parametrów gier planszowych. Oznacza on stopień w jakim gracze mogą oddziaływać na siebie podczas rozgrywki.

Z jednej strony mamy gry o dużej interakcji, na ogół negatywnej, gdzie każdy nasz ruch zmienia sytuację i możliwości innych graczy, a także bezpośrednio się do nich odnosi (np. Cytadela, Neuroshima Hex, Świat Dysku – Ankh Morpork). Z drugiej strony mamy tytuły, w które gra się właściwie niezależnie, aż do momentu porównania rezultatów, w celu znalezienia zwycięzcy (np. Race for the Galaxy, Dziedzictwo).

Przed wyborem gry warto zastanowić się, jaki rodzaj rozgrywki wolicie. Gry o niskiej interakcji są dużo spokojniejsze i generują mniej negatywnych emocji. Świetnie sprawdzą się w rodzinnym gronie. Z kolei gry o dużym stopniu interakcji są o wiele bardziej dynamiczne i zmienne, ale mogą także generować konflikty. Pomyślcie więc z kim chcecie grać i czy bawi was rzucanie innym kłód pod nogi.


Basior